Vi ber om ursäkt!

Just nu är det många som vill komma i kontakt med oss och vi har längre svarstider än normalt på både samtal och mail. 

Vi jobbar undan så fort vi kan så att vi kan ta ditt samtal och besvara ditt mail. 

 

Du kanske kan hitta svar på dina frågor här nedan? 

 Svar på de vanligaste frågor som vi får: 

Jag har sökt en lägenhet i nyproduktionen i Jordbro. Kan jag få komma på visning?

  • I de nyproducerade lägenheterna har vi inte någon visning. Detta beror på att lägenheterna inte är färdigbyggda än, utan man får kolla på planritningen.

 

När får jag veta om jag fått lägenheten som jag tackat ja till?

  • Fram till 10 september kan man tacka Ja/Nej om man fått ett lägenhetserbjudande. Efter det kommer vi kontakta de som ligger först i kön och har tackat Ja.

 

Jag har tackat ja till en lägenhet. Vad händer nu?

  • Efter 10 september kommer vi kontakta de som tackat Ja och ligger först i kön för en lägenhet. Om lägenheten inte förmedlas till den som ligger först i kön går vi vidare till nästa sökande som tackat Ja. Du blir inte kontaktad om lägenheten går till sökande innan dig.

 

Jag har skickat in en uppsägning. Har ni fått den?

  • Vi skickar alltid en bekräftelse på din uppsägning tillsammans med tid för besiktning. Har du inte fått hem detta i din brevlåda får du gärna ta kontakt med oss via telefon eller mail.

 

Min bricka/aptus är borttappad. Hur går jag tillväga för att få en ny?

  • För att få en ny bricka är du välkommen till vårat kontor under våra öppettider, mån-ons 13:00-16:00 samt tors 13:00-18:00 så hjälper vi dig.

 

Jag har inte fått min hyresavi. Hur kan jag betala in hyran?

 

Har ni fått in min hyresinbetalning?

 

Jag har skickat in en ansökan om autogiro. När kommer den att dras från mitt konto?

  • När ditt autogiro har börjat att gälla så kommer du att få hem en hyresavi där det står Makulerat pga Autogiro. Dragning från kontot sker den sista vardagen i månaden. En extra dragning kommer att ske den första vardagen efter månadsskiftet.

 

Jag vill hyra en bilplats. Finns det några lediga?

  • Vi har kö för att hyra bilplats till de flesta områden, ni är välkomna att kontakta oss för mer information.

 

Jag har en bilplats. Kan jag få hyra en till?

  • Våra bilplatser går i första hand till våra hyresgäster som inte har någon bilplats, men ni är även här välkomna att kontakta oss för mer information.

 

Jag har precis flyttat in och vill komma i kontakt med min bovärd.